Bibi & Deszka
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
A cég felépítése

A Coca-Cola rendszerét a világban a The Coca-Cola Company és palackozó partnerei alkotják. A The Coca-Cola Company a márkák és a merchandising jogok tulajdonosa, ő gyártja az üdítőitalok alapanyagát, és alakítja ki az egyes termékek marketingjét, arculatát. A vállalat a palackozóknak meghatározott időre és földrajzi területre szóló engedélyt ad, hogy a tőle vásárolt üdítőital koncentrátumból - az ő tulajdonában lévő recept alapján - a vállalat minőségbiztosítása mellett a kész üdítőitalt gyártsa és forgalmazza. A palackozók feladatai közé tartozik az is, hogy a kereskedelmi partnerek, a boltok, a vendéglátóhelyek felé a megfelelő marketing eszközökkel kínálják a frissítőket.



A vállalat:

Bár a The Coca-Cola Company közel 2500 főt foglalkoztató központja változatlanul születésének helyén, az Egyesült Államokban, a Georgia állambeli Atlantában található, a vállalat nap mint nap a világ közel 200 országában kínálja üdítőit.

Annak érdekében, hogy nemzetközi üzleti tevékenységét a lehető leghatékonyabban végezhesse, a The Coca-Cola Company csoportokra tagolódik, amelyek területi csoportokból és a Minute Maid Company-ból állnak.

Az Észak-amerikai Csoportba tartozik az Egyesült Államok és Kanada. A Latin-amerikai Csoport Mexikótól Argentína legdélibb csücskéig nyúlik, és a közép- és dél-amerikai piacon zajló üzleti tevékenységért felelős. Az Ázsiai és Csendes-óceáni a csoportok közül a legnagyobb, többek között India, Kína, Japán és Ausztrália tartozik hozzá. A Nagy Európai Csoport két részre, a Nyugat-európai Csoportra és a Közép-európai / Eurázsiai Csoportra osztva működik: a vállalat így rugalmasabban képes alkalmazkodni az egyes régiók esetenként eltérő igényeihez. Az Afrikai és Közel-keleti Csoport feladata a vállalat fejlődő üzleti tevékenységének irányítása a Közel-Kelettől Afrika legdélibb részéig található országokban.

A Coca-Cola Magyarország az Europa/Afrika stratégiai üzletághoz, azon belül pedig a Közép-Európa, Eurázsia es Közel-Kelet csoporthoz, a Közép-Európa divízióhoz tartozik.


A palackózok

A The Coca-Cola Company által szállított üdítőital-alapanyagokból, a koncentrátumból a palackozó üzemek szigorú minőségi követelményeknek megfelelő frissítőt készítenek és meghatározott földrajzi területen forgalmazzák őket.
A vállalat üdítőit 2000-ben mintegy 200 országban palackozták.

Kezdetben a palackozók helyi szinten maguk végezték a marketingtevékenységet is. De ahogy a 60-as években szinte napról napra egyre több országban nyílt Coca-Cola palackozó üzem, ez a sokszínűség nemsokára zavaró kavalkádhoz vezetett volna. Ezért a vállalat egy kézbe vonta a márkák személyiségének kidolgozását és ápolását, vagyis a márkaépítést, valamint az új termékek piaci bevezetését. Közben egyre nagyobb palackozók létrehozását szorgalmazta. A 80-as és 90-es években ez az átalakulási folyamat felgyorsult.

A The Coca-Cola Company általában nem birtokol 100%-os részesedést a palackozókban, az azonban nemegyszer előfordul, hogy bizonyos tulajdonhányaddal rendelkezik egy-egy vállalatban. Számos olyan tényező van, amely a céget arra ösztönzi, hogy időről időre befektessen a palackozó cégekbe: ha gyorsan kell megjelennie egy új vagy fejlődő piacon, ahol hiányoznak a belső erőforrások; ha egy meglévő palackozónak üzleti céljai érdekében erőforrások bevonására van szüksége; illetve ha a vállalat hosszú távú stratégiai együttműködést kíván kialakítani legfontosabb palackozó partnereivel. Utóbb, miután kitűzött céljait elérte, a The Coca-Cola Company gyakran ismét eladja az időközben megerősödött vállalatban szerzett részesedését, amelynek így még több lehetősége van a nyereséges növekedésre.

Bizonyos palackozókat, amelyekben rendszerint részesedése is van, a The Coca-Cola Company nagy felelősségük és kiemelkedő teljesítményük miatt mint „stratégiai palackozókat” tart számon. Ezek általában több országot átfogó, nagyobb cégek, erős pénzügyi és vezetőségi háttérrel, és komoly elkötelezettséggel, hogy saját üzleti tevékenységüket nyereségesen fejlesszék. A stratégiai palackozók a The Coca-Cola Company üzletfelei sorában megkülönböztetett figyelmet élveznek. Ezek a palackozók és a The Coca-Cola Company minden évben közösen határozzák meg céljaikat, és az azok eléréséhez szükséges stratégiákat. Az együttműködés napi szinten is szorosnak mondható. Ezért hordozhatják ezek a palackozók a Coca-Cola szót nevükben.
A cég természetesen nemcsak velük, hanem valamennyi palackozó partnerével szoros munkakapcsolatban áll, és napi szinten nyújt számukra szakmai támogatást.

Magyarországon

Magyarországon 1968-ban jelent meg a The Coca-Cola Company, amikor is palackozási szerződést kötött a Magyar Likőripari Vállalattal.
Az első palack Coca-Cola egészen pontosan 1968. június 17-én hagyta el a kőbányai likőrgyár palackozó gépét. A Coca-Cola volt az első, a háború után Magyarországon előállított amerikai termék. Az évek során több likőripari vállalat is megkapta a palackozási jogot és összesen öt gyárban folyt a termelés az ország különböző pontjain.
1991 januárjától nagymértékben liberalizálták az üdítőital alapanyag behozatalát, és ebben a Coca-Cola Company ausztráliai központú palackozó partnerének, a Coca-Cola Amatilnak nagy szerepe volt. Lehetővé vált az is, hogy 1991 májusában a Coca-Cola Amatil vegyes vállalatot hozzon létre a budapesti Likőripari Vállalattal. Néhány év múlva az ausztrál palackozó saját, a legmodernebb technikát felhasználó gyárat épített Dunaharasztiban, ami 1996-ban felváltotta a korszerűtlenné vált vidéki üzemeket. Azóta is innen látják el az ország teljes területét a kiváló minőségű üdítőitalokkal.
1998-ban a Coca-Cola Amatil kettévált, és az európai érdekeltségeiből létrejött a nagy-britanniai Coca-Cola Beverages, amely 2000-ben egyesült a görögországi, Hellenic Bottling nevű független palackozóval.

Magyarországon a Coca-Cola Beverages (Magyarország) Kft. a dunaharaszti palackozón kívül 12 regionális elosztási központot is magáénak tudhat és mintegy 1300 dolgozót foglalkoztat. A magyarországi fogyasztás 100%-át kielégítő dunaharaszti üzem gyártó- és töltősorai 0,2 l-es újratölthető üvegpalackoktól a 2,0 l-es újratölthető műanyagpalackokon keresztül a 0,33 l-es fémdobozokig a termékek és kiszerelések széles választékát állítják elő. A sorok teljes kapacitása meghaladja az évi 960 millió litert. A Coca-Cola üdítők előállításához használt nyersanyagok és alapanyagok 95%-át magyar szállítók biztosítják. A Coca-Cola magyarországi szervezete disztribúciós rendszerének hatékonyságát többek között kereskedelmi képviselői csapatának és fejlett logisztikai rendszerének köszönheti. A cég kereskedelmi partnereinek sikerét számos módon - a telemarketing osztály tevékenységével, folyamatos újításokkal és új berendezésekkel - könnyíti meg.

A Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft., a The Coca-Cola Company helyi vállalata 1996-ban jött létre. Ettől kezdve a magyarországi marketing-tevékenységet már nem Bécsből irányították, hanem itthonról, a többségében magyar munkatársakból álló helyi képviseletről. Ez lehetővé tette, hogy a cég még jobban megfeleljen a helyi emberek igényeinek. Ekkor születtek meg az első „kupakjátékok”, ekkor indultak útjukra a magyar vonásokat is felvonultató reklámok és kapcsolódott a vállalat helyi rendezvényekhez.

 


 
Menü
 
Coláról!
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?