Bibi & Deszka
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
Reklám

Ismer Ön olyan embert, aki még nem látott Coca-Cola hirdetést? Ugye, hogy nem? A Coca-Cola több mint száz éve készít reklámokat: olyan filmeket és nyomtatott hirdetéseket, amelyek hosszú időre emlékezetesek maradtak, és közülük nem egy meghatározta saját kora többi reklámjának stílusát is. Ahogyan magát az utánozhatatlan üdítőitalt, úgy reklámjait sem lehet lemásolni - olyan eredetiek, olyan egyediek és olyan szórakoztatóak! Érdemes néhányat újra szemügyre venni közülük!



Magyarországi

A Coca-Cola reklámok itthon az 1990-es évek elején jelentek meg jól láthatóan. Előtte is készültek falinaptárak, Coca-Cola emblémázott ajándéktárgyak, de akárcsak az ital, a reklámok sem jutottak el széles körben a nagyközönséghez.

Az első közterületi hirdetéseken a vállalat különböző termékei egymás mellett kaptak helyet, hisz a cél az volt, hogy mindenki megtudja, ezek az üditőitalok mind ugyanazon gyártótól, a minőségéről híres Coca-Cola cégtől származnak.

Itthon a televízióban többféle reklámot vetítünk: vannak a The Coca-Cola Company központjában illetve más országban kifejlesztett filmek, amelyek változtatás nélkül kerülnek a képernyőre, és vannak, amelyek egy kis módosítást igényelnek. Vagy szinkronizálni szükséges, vagy újra fel kell énekelni a dalt, esetleg egy-két képet szeretnénk kicserélni, hogy még inkább közel álljon az itthon élők élményeihez, érzésvilágához. Ilyen a Coca-Cola karácsonyi reklámja, amelybe 1996-ban híres magyar városok - többek közt Budapest, Debrecen, Sopron - jellegzetes épületeit csempésztük bele illetve 1997-ben a karácsonyi karaván, mely Nagykarácsony falván is átment.

Természetesen vannak olyan reklámfilmek is, amelyek az ötlettől kezdve a szereplők kiválasztásáig, a zene megkomponálásától a forgatásig itthon készülnek, magyar reklám- és filmes szakemberek közreműködésével. Ezek közül talán a leghíresebb az 1997-ben elsőként bemutatott „Éjjel Balaton, Nappal Balaton, Mindig Coca-Cola” szlogenű film, ami a magyar nyári hangulatot idézte fel.

Az első, kifejezetten a magyar közönség számára készült reklámfilm mégiscsak az 1996 végén számitógépes grafikával készitett „Coca-Cola Korcsolyázás” volt, amit nemsokára követett a farsangi és a húsvéti, hasonló stílusú film. Ki ne emlékezne a dalra:

"Kinézek az ablakon a jégre, a hóra
Korim a lábamon, ó boldog óra,
Siklunk mint a szél, újra meg újra,
Felfrissít minket, mindig Coca-Cola."

A képekre kattintva magyar Coca-Cola reklámok legjava következik, videón.



Ajándéktárgyak

A  Coca-Cola-t  a  kezdetektől  fogva különleges   tárgyak kísérték.
A céget alapító Candler - akinek ösztönös érzéke volt a marketinghez - fontosnak tartotta, hogy a frissen beiktatott védjegy érdekes használati tárgyakon, pl. legyezőkön, naptárakon, órákon és szirupos kannákon is megjelenjen.

Hogy melyik országban milyen, Coca-Cola emblémával ellátott tárgyak kerülnek forgalomba, mindenütt a helyi fogyasztói kultúráról is árulkodik. Például a meleg éghajlatú országokban nem ritka a szivacs bevonat a Coca-Cola-s üvegen, amely tovább hidegen tartja a hűtött üdítőt. Szinte nincs olyan tárgy, amelyet ne lehetne összekapcsolni a nevezetes itallal. Létezik Coca-Cola emblémával ellátott fogkefe, hátizsák, bokszkesztyű, gumimatrac, telefon, papucs, fényképezőgép, fülbevaló és walkman is. A régebbi darabok hivatalos árveréseken szerepelnek, míg a kevésbé értékesek a csere-bere fórumokon találnak új gazdára.

Magyaroszágon Schwarz András rendelkezik a legnagyobb gyűjteménnyel. Szenvedélye nem egyedülálló, a világon sok helyen működnek Coca-Cola Rajongói Klubok, amelyeknek tagjai az üdítőital legelszántabb hívei közé tartoznak.
A Coca-Cola emblémával ellátott ajándéktárgyak Magyarországon is különösen kelendőek, amit jól bizonyít a kupakjátékok töretlen sikere és az egyes rendezvényeken, például a Coca-Cola Beach House-on működő Coca-Cola Shop népszerűsége is.

 


                                                                  Játékok

Minden ember szeret játszani, de a magyarok talán az átlagnál is egy kicsit jobban. Ezért 1996 óta évente akár több alkalommal is országos játékra hívjuk a nagyközönséget, hisz a szórakozás, a jókedv és az izgalom a Coca-Cola-nak is szerves része. Csak a Coca-Cola-s palackok kupakjait kell lecsavarni és már részt is vehet az ember a játékban!

Az első - a „Hajrá az aranyért!” elnevezésű - kupakjáték a Coca-Cola szülővárosában, Atlantában 1996-ban megrendezett olimpiához kapcsolódott. A tízmillió forintos fődíjat jelentő feliratot az aranyszínű kupakkal ellátott üdítők egyike rejtette. A játék sorsolása révén egy-egy olimpiai sportág nevét tartalmazó aranyszínű kupak beküldője is nyerhetett: a fődíj egy kétszemélyes atlantai út volt.

1997 tavaszán nem kellett többé a szerencsére várni, hanem aki összegyűjtötte a megfelelő számú Coca-Cola kupakot, az az „Eredeti Coca-Cola Kollekció” katalógusából kiválasztott ajándéktárgyra válthatta őket.

1998 nyarán Galla Miklós népszerűsítette a Coca-Cola nyári játékát és a "Szédületes Coca-Cola nyár" egyedülálló főnyereményét, egy saját stranddal rendelkező Balaton parti nyaralót. A játék sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a sorsolásra 1.300.000-en küldtek be kupakokat. Vagyis ezek a levelek egy 10-szer 20 méteres medencét 1,5 méter magasságban töltöttek fel!

1999 nyarát biztosan nem felejtik el a hetente sorsolt nyertesek, akik maguk választhatták meg, hogy hová vigye el őket a Coca-Cola nyaralni.

És újra itt vannak az ötkarikás játékok! A 2000-es sydney-i   Olimpiához      kapcsolódó     akcióban   a
Coca-Cola üdítők kupakjai olimpiai városneveket rejtettek, és a rengeteg sportcikk és ajándéktárgy mellett akár körutazást is lehetett nyerni ezekbe a városokba.
A 0,33 literes Coca-Cola dobozán összesen hat, különböző magyar olimpikon fotóját és eredménylistáját találhatták meg az olimpiai sportokat kedvelők illetve a Coca-Cola gyűjtők.

Több, mint ötmillió nyeremény gondoskodott arról, hogy a 2001-es kupakjátékban már a lehető legkisebb szerencsével is nyerni lehessen. Az igazán szerencsések egy-egy berendezett balatoni apartmanhoz jutottak az évszázad első Coca-Cola játékán, a Nyári Betűvetőn - ehhez csupán négy kupakra volt szükség!
Ez volt az első kupakjáték, melybe az interneten is be lehetett kapcsolódni: több mint tízezren gyűjtötték a nyerőszavakhoz szükséges betűket az akcióhoz kapcsolódó weboldalon.

Coca-Cola nyári betűvető Coca-Cola nyári betűvető Coca-Cola nyári betűvető Coca-Cola nyári betűvető

                                                               Mindenkinek

Kicsiknek és nagyoknak, telteknek és karcsúaknak. Optimistáknak és pesszimistáknak. Éjjel, nappal, úton útfélen. … Neked, nekem, nekünk. Mindenkinek.
Tekintsd meg legújabb reklámjainkat, legyen az film vagy plakát!

Vásárlás




Tömegközlekedés